fredag 26 augusti 2016

Ny arbetsplats efter 14 år

I 20 år har jag jobbat på lager och 14 av dem på Svensk Cater i Gävle. Men Fredagen den 12 Augusti stämplade jag ut för sista gången. Har dem senaste åren känt att jag vill göra något annat men har inte direkt vetat vad jag vill göra. Men i våras dök det upp en jobb som jag verkligen blev sugen på, operatör på Mackmyra Svensk Whisky. Jag sökte jobbet och fick komma på intervju, tre stycken till och med men föll på målsnöret. Tråkigt att jag inte fick det jobbet, släppte det och gick vidare. Men så en Fredag för knappt 3 veckor sedan så ringde dem och fråga om jag fortfarande var intresserad av att börja jobba hos dem. Det var inga problem att sluta tidigare på Cater Så i Måndags började jag jobba som Whiskyoperatör på Mackmyra Svensk Whisky. Sjukt kul arbete och 11 tusen nya saker att lära sig. men det är så roligt. Är helt slut i kontoret när jag kommer hem om dagarna. Kommer säkert skriva lite mer om jobbet framöver, faktiskt rätt stolt över mitt nya jobb :-).

Men Träningen då, den har legat lite på is den senaste tiden men har nu kommit igång lite igen. En av fördelarna är att jag har bättre arbetstider och kan skarva på jobbpendligen så det har blivit en del intervaller till och från jobbet, helt perfekt!
På Måndag börjar laddningen för 2017 på allvar.
.
Mackmyra Svensk Whisky Gravitationsdestilleri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar