tisdag 21 oktober 2014

Första inlägget.

Anledningen till att jag börjar blogga är att jag tycker att det är rätt skönt att få skriva av mig ibland. Sen vill jag framför allt dela med mig av mitt största intresse, cyklingen.

Började med Mtb för ca 4 år sedan som en glad motionär men började inte tävla för än i år, antar att det var lite feghet som gjort att det dröjde så länge.

Men i Maj i år så stog jag på startlinjen på Högbobiken. Vilken känsla det var, adrenalinet flödade till, stog och kikade på dom"stora"killarna, Darvell, Fredriksson med flera som var där.
När starten gick så tänkte jag att nu är det bara haka på för allt vad det håller, slutade på en 30é plats av 103 startande i H-60 km. Va riktigt nöjd med den placeringen och fick blodad tand för att tävla.

När jag kom hem så anmälde jag mig till Lida Loop direkt, vilket var det roligaste loppet jag körde i år(18é plats i sport.)
Sen rullade det på med Mörksuggan, Finnmarksturen och Vasan.

Målet till 2015 är att köra dom flesta loppen i långloppscupen och ta en bra placering i H-30.
Men det stora målet är att köra cykelvasan på runt 3 timmar(3 tim och 11 min i år).

Så om ni vill så får ni följa med mig här på min resa till Herrar-30 2015.

//Henke

1 kommentar:

  1. Kul att läsa om dina tankar kring cyklingen! Ska bli spännande att följa dig och dina framsteg. Kram från äldsta lillasyrran :)

    SvaraRadera