fredag 4 december 2015

Ett steg i taget och uppdateringar

Tog mig utanför dörren i dag(förutom att köra Edvin till och från dagis)för fösta gången sen i Måndags. Det behövdes handlas så jag tog tag i det. Åkte upp till MAXI och skrota omkring med vagnen, man ska väl inte som"elit"motionär bli trött av det.. Jo det kan man tydligen, var helt svettig när jag satt mig i bilen när jag var klar. Nog om sjukdom och elände..
Då det inte blir någon ny cykel till nästa säsong så tänkte jag göra en uppdatering i alla fall.
Det blir Shimanos nya 11 delade XT-grupp med en 11-42 utväxling och i fram blir det en 34 och en 36 klinga beroende på tävling, tror det kan bli grymt.
Sen blir det även ett byte av styre, går i från mitt flat bar styre på 660 mm till ett med lite rise(+ - 5 mm)och 710 mm brett. Har ett med lite rise på Gianten och känner att jag får lite mer kontroll med det. Det blir den sena julklappen 2016 från mig själv :-)
En lunch och kopp svart på det här så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar