torsdag 30 april 2015

Löste sig fort det här

I går så tog jag kontakt med mitt försäkringsbolag och förklarade vad som hade hänt i Tisdags på tävlingen. Efter ett kort samtal så säger tjejen jag pratar med att, beställ du nya hjul så betalar vi dom minus självrisken på 1500:-. Första tanken var ju att ska det gå så här lätt med ett försäkringsbolag?? Tydligen så var det så lätt :-).
Så det var bara att ringa nästa samtal till Evalds och dom skickade i väg nya hjul i går så hoppas dom kommer i dag, snacka om bra service.
I går blev det ett lugnt pass ute på Skidstavallen med några till killar, rätt mör i kroppen efter min lilla flygtur. Nu ska jag packa ihop lite prylar som Edvin ska ha med sig till i kväll, han ska sova hos moster i natt då vi ska på lite festligheter och sen ut på byn och kika på Mustach, kommer bli grymt!
Men innan nöje så blir det lite nytta, 2 timmar cykling i finvädret.

Hedåsen i Tisdags

Foto taget av Erik Holmén

2 kommentarer:

  1. Hoppas innerligt på samma tur som du! Råkade själv ut för en vurpa i måndags och kraschade i princip allt, mig själv, kläder, hjälm och inte minst cykel...

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att du får samma bemötande med ditt försäkringsbolag. Hur gick det med dig?

    SvaraRadera