lördag 22 oktober 2016

Dåliga ursäkter för att inte ta sig ut

4 grader, regn och snålblåst ute, det är verkligen höst nu. Så det är perfekta förhållanden för att hitta alla dåliga ursäkter till att inte ta sig ut. Det kan låta så här i huvve nu. Kommer bli blöt efter 5 min, motvinden kommer krossa mig, det är halt i skogen vilket kommer göra så jag åker omkull och bryter ryggen(ska vara att ta i), är jag inte lite öm i halsen, kommer det en droppe snor tro?.. Men ryck upp dig och hoppa upp i sadeln och se alla positiva fördelar när det är blött i skogen!! Det är ett ypperligt tillfälle att träna teknik, inte helt fel att vara snabb i blöta förhållanden, luften är sjukt fräsch, det är faktiskt skönt att träna när det regnar lite lätt, sen finns det inga dåliga kläder bara dåliga väder!

Så efter att dagens brödbak är klart och en pulled chicken åkt in i ugnen så blir det en sväng ut. Vet inte om det blir grusvägsrally eller en runda ute på skidstavallen. Kan som sagt vara en ide' att köra ute i skogen i dag, kommer regna enligt SMHI på Tisdag då det är sista deltävlingen i Mankans nattcup ute i Högbo. Kunde inte köra i Tisdags då jag hade glömt skorna hemma, jo det är sant.. Kom ut till Högbo och gjorde i ordning cykeln och började klä på mig det sista och hittar inte på skorna! Stod hemma kvar på hallmattan så vackert.. En halv timma till start så skulle inte hinna hem och hämta, var bara sätta sig i bilen och åka hem.
Men det är dom två bästa tiderna av tre som räknas enligt info så det kan nog bli bra det här :-).
 Kvalitetstid!
Kaffe. bloggläsning och världscuppremiär i storslalom för damer, perfekt nöje medans brödet är i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar