lördag 15 oktober 2016

It´s a live och Högbo Kåsan

Bloggen lever, det kan man inte tro men så är det. Precis som jag skrev i det senaste inlägget, för typ en månad sen så är det full fart i 120. Trivs grymt bra på jobbet, nya saker att lära sig varje dag så kontoret går på högvarv vilket jag gillar då det mesta gått på rutin dem senaste 10 åren.

Träningen rullar på bra, det blir mycket stigcykling i skogen i pannlampans sken, kan vara den bästa cyklingen, gillar den skarpt. Har lagt om träningen inför nästa säsong, det blir mer intervallpass vilket det varit ganska lite av tidigare år. Men kommer för den delen inte att minska ner på mängdpassen, det ska jag försöka få till mer när jag cyklar till jobbet. Tanken är att det ska bli 2-3 1 timmars pass i veckan till jobbet, börjar ju 08 så då kan jag passa på att nyttja tiden. Men ett distanspass varje Lördag ska jag även denna vinter försöka att klämma in.

Dem senaste Tisdagarna förutom i Tisdags så har jag kört Mankans Nattcup i Högbo. Tre olika klasser, halvljus(1 varv), helljus(2 varv) och extraljus(3 varv). På med pannlampa sen är det full bössa i 2 varv, kör i helljus. Första tävlingen fick jag en jätte fin start och låg som första gubbe efter ett par km. Men lite senare på första varvet så blev det en felkörning och jag kom i mål som 7é man.
Tisdagen efter så var det dags igen. Bra start med en liten felkörning direkt, duktig så där. Men det ordnade upp sig direkt och jag var med. Låg med i första klungan och jagade placeringar och efter ett par km låg jag tvåa, var tvåa även vid målgång, sjukt nöjd. Banan är ganska stökig bitvis, mycket stenar och rötter vilket passar mig(född och uppvuxen på Skidstavallen, haha). Sen har jag fått varit frisk och kunnat träna på bra under sensommaren och hösten vilket har gett resultat.

I dag är det Högbo Kåsan, kan inte deltaga då Sanna är borta och barnvakterna likaså. Men jag och Edvin tar cyklarna upp till Högbo och kommer nog bli där hela dagen, cykla och ha det bra, kan inte få en bättre Lördag :-).

 Edvin börjar bli riktigt duktig på cykel, stolta föräldrar :-)
 Sopslut efter en kasse intervaller ute på Skidstavallen
 Balsam för skälen 
Ny sving efter en fadäs, blev nästan bättre med svart, matchar gaffeln fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar