torsdag 21 januari 2016

2 gånger 20 min på tröskeln

Tog mig ut i går på ett intervallpass trots att benen nog helst va sugna på vila efter Tisdagens skidåkning. Värmde upp ett par km sen slog jag igång första tjugan. Efter 10 min så började jag känna att det här kommer nog inte gå vägen men bet ihop och körde på och klarade hela. Funderade ett tag på om jag skulle köra ett par fyror i stället med intalade mig själv att det var en tjuga till som gällde. Drog igång den andra i Harkskär och höll i hela vägen till Björke, var duktigt trött efter så vägen hem sen var lite små jobbig. Det är tungt med dom där finska dubbdäcken :-).
Planen var att köra 8*30 sekunders intervaller på lunchen i dag men benen sa i från så det får bli i morgon i stället.
Inga problem med kylan(-10)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar