söndag 16 november 2014

Sthlm och distans

När Edvin vaknar får man kliva upp, om man inte får lite sovmorgon. Det fick jag i går och klev upp vid sju tiden, stoppa i mig frullen och sen blev det ett träningspass.
Började med en tröskel på spinningcykeln och sen tre tabataövningar, ab roller, enbensstyrka på balanskudde och plankan, 8 gånger 20 sec på varje.

Vid halv tio tog vi sikte på Sthlm och 30 årsfirande av syster Kajsa, jätte trevlig fest blev det. Vi åkte hem runt halv åtta efter vi hämtat Edvin hos morbror Pontus som varit barnvakt, stort tack.

I morse var det min tur att kliva upp, 06:00 satt man med flingskålen och knäckemackor, alltid samma frulle inför distanspassen.

08 stog jag i garaget och monterade på hjulen och smörjde kedjan eftersom det varit cykelvård, bara börja om efter dagens pass.
Halv tio var det samling och trodde vi skulle bli runt 5 pers men blev 12, bra uppslutning. Farten var fart efter kamrat men så blev det inte, vi snittade runt 25 km/h(mitt fel, hade pigga ben)och det hela slutade på 75 km för min del.
Låg och drog hela vägen upp till Hagsta och nästan hela vägen hem, skönt och ligga där framme och mata på.

I morgon är det vilodag sen är det full fart igen på Tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar