söndag 7 juni 2015

Dagen efter Lida Loop och en liten summering

Kom ut till Lida vid nio tiden i går, skönt att vara på plats i god tid. Mötte upp Jan, Nicklas och Pär så vi stog och surra en stund innan det var dags att lägga in cykeln i fållan. 
Lekte lite med Edvin och gjorde dom vanliga rutinerna innan start. 
När starten gick så var det bara hänga med, hitta ett bra spår direkt men uppe i backen så var det en kille som vek in mitt framför mig, hade kunnat sluta riktigt illa men nu gick det bra. Efter backen så hängde jag med bra och tog det försiktigt med tanke på farten och banan. Efter ca 2-3 km så började jag plocka placeringar i backarna, kände mig grymt stark och hade inga problem att ligga på fullt.
Efter 42 km så fick jag en grym kramp i ljumskarna och lite senare i vaderna, så då fick jag hålla igen ett tag. Tycker jag försöker göra det mesta för att motverka krampen med får gå på djupet med den frågan. Tog en stund men sen så lossna det och jag var med igen. Men på dom sista 2 kilometrarna så var det slut på energi och det gick på vilja. Körde in på tiden 02:56:11 och en 36è plats i H-30, 6 minuter långsammare än förra året men då var banan snustorr, vilket den inte var i år.
Som vanligt så var det sjukt kul att köra Lida Lopp, den klart roligaste banan på Långloppscupen.
Ett stort tack till Sanna och hennes mor, far och bror som var på plats och hjälpte till med allt, ni är grymma! 
I dag är det återhämtning och lek med Edvin :-)

Fotot är taget av David Söderblom

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar