måndag 27 juli 2015

22á i H-30 på Engelbrektsturen

Som alla vid det här laget vet så var årets upplaga av Engelbrektsturen en lerfest, en riktigt kul sådan.
Det var första året som jag körde så hade inte en aning om hur banan gick, förutom det jag läst på nätet.
När starten gick så var planen att jag skulle gå ut stenhårt. Gick bra till första backen där det blev en propp och jag var tvungen att hoppa av cykeln och springa upp sista biten. Då det inte blev någon uppvärmning så tog det sju svåra år innan kroppen vela vakna till liv, men när den väl gjorde det så var det full fart. Fick kramp i vänstra vaden efter ca 2 mil och då låg Nilsen bakom så jag fick en GT tablett av honom, så lite sportdryck på den så gick det över ganska fort.
Resten av loppet så kände jag mig sjukt pigg, hade inga problem att avacera mig uppåt och gjorde ett par ryck som lyckades bra. Sista biten in mot mål så hade jag riktigt mycket krut kvar i benen så då var det bara att dra på, rullade in över mållinjen som 22á i H-30, grymt nöjd!
Har aldrig varit så skitig som jag var i går, det var sand och lera överallt. Fick spola av kläderna innan dom åkte in i tvättmaskinen annars hade den tvättat för sista gången.
Tack till Nilsen för sällskapet och för jobbet ute på banan :-)

Foto: Christopher Grönlund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar