onsdag 29 juli 2015

Nya stigar och test med en 38'a

Drog ut på en runda i går eftermiddag med målet stigkörning och fartökningar. Började uppe uppe i Sätra spåret för att sen åka ut till Hagaström. När jag kom över E-4 bron till Hagaström från Lexe så vek jag av höger. Har i många år funderat på att åka in där så nu gjorde jag verklighet av den funderingen. Vilken upptäckt det blev, jätte fina stigar med en del lite små tekniska partier men det gick även att stå på lite. Ska vid tillfälle åka ut och styra upp en slinga där, tror den kan bli en hitt.
Apropå stå på, körde på en riktig stökslinga mellan Ersbo och Hemlingby på väg hem och vid en liten träbro så åkte bakhjulet ner på sidan och jag med. Slog i smalbenet och det gjorde grymt ONT!! Blev ett djupare skrapsår och en svullnad inget farligare än så.

Har funderat på att byta upp mig från en 36 klinga till en 38'a så slängde på originalklingan, det gick ganska bra förutom att kedjan hoppade av ett par gånger. Så är det någon som har en narrow 38'a till övers med 104 mm cirkel så hör av er.
Nyfunna stigar i Hagström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar