måndag 13 juni 2016

Skriver ett par rader om Lida Loop

Vi kom ner jag och mitt team(Sanna och Edvin)till Lida ganska precis vid niotiden på Söndag morgon, vi fick inte parkera uppe vid området utan hamnade nere på ängen. Bra att stå där uppe när Edvin är med, men det funkade bra för Sanna ändå.
Skrota omkring på området och snackade skit med dem andra från klubben och tog en kaffe och en macka innan start, han även se damernas start som var 20 min innan våran.
Kände mig ruskigt pigg när starten gick och hade som plan att inte stressa upp för backen utan att ta det lugnt och fint för att sen gasa på, planen höll och efter backen var det bara dra på. Gick med ett bra gäng och det flöt på bra och inga idiotiska omkörningar. Hade ett bra flyt under hela första loopen och tryckte på bra, ryggen gjorde sig påmind ett par gånger med inget som störde och efter ett tag så tänkte jag inget mer på det. Ut på andra loppen så hade jag tappat ryggen på Nilsen helt, hade tänkt att ta rygg på honom under dagen men han hade pangben helt enkelt och det var bye bye med honom.
Fick köra mitt eget race och kom i kapp ett bra gäng som jag åkte med men när vi kom in i skogen fick jag ett grymt flyt i stöket så det var bara att dra på, kände då att det här kan nog bli en bra dag med ett fint resultat.
Ut på tredje loppen så började det dra i framsida lår och jag tänkte att nu kommer det börja krampa, så i med gel och vatten men efter ett par kilometer så kom den, krampen från H----E!! Fick kliva av cykeln och försöka reda ut det, i tio minuter fick jag stå där och se ut som jag skitit ner mig..
När jag väl kom upp på cykeln och for iväg som kom Jonsson som hade haft mekaniska problem, perfekt att hänga på den ryggen tänkte jag, men nejje sa benen. Så sista biten in till mål gick det ganska bra på att köra på bra på grusvägarna när det var flackt men så fort det blev en backe var det kört. Rullade in i mål på tiden 2 timmar och 51 min, 5 min bättre än i fjol, går inte att låta bli att tänka på vad tiden hade blivit om jag inte fått kramp.
Efter målgång så fick jag en liten avhyvling av Jörgen för att jag legat och dragit ute på fältet i motvinden, sånt man får ta ;-)
Humöret på topp före start! Foto: Jörgen Andersson Bollnäs CK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar