måndag 27 juni 2016

Tempo och distans

Det fanns ett par alternativ för distanspass på midsommarafton med inget som föll in i livspusslet så drog ut på egen hand. Det var länge sen jag körde ett fartpass så det fick bli ett sånt. Bra tryck i benen från start så kände att det här kommer gå bra. Körde ut mot Hillevik via Åbyggeby och Björke, när jag kom till Hillevik så vek jag av mot Utnora och sen hem via Harkskär och Bönan. Själva träningspasset då, jo det gick grymt bra. 43 km och ett snitt på 30,4 km/h, 30 km på 59 min och 40 km på 1 tim och 18 min, mycket nöjd med det.

I morse körde jag och Niklas ett grymt distanspass. Körde rundan som går ut upp efter kusten mot Norrsundet och över skogen hem via Råhällan och Oslättsfors, riktigt fin runda med fina grusvägar. Bitvis var det ganska varmt i skogen, förr om åren hade jag inget problem med värmen men nu har det börjat bli ganska jobbigt, är väl åldern :-). Hela rundan slutade på 103 km och ett snitt på 25,5 km/h..
När jag kom hem var det plundring av kylskåp som gällde, mat en kaffe och en tårtbit som blev över från gårdagens kalas åkte i sen var energibalansen återställd. Men nu är jag redigt trött, kollar på fåret Shaun med Edvin och myser i soffan. I morgonbitti blir det ett återhämtningspass innan frukost, ska bli flott.

En redig raksträcka med ett härligt motlut i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar