måndag 18 juli 2016

Fjällturen 2016 avklarad

Och jag är grymt nöjd. 3 min snabbare än i fjol och en 27:e placering i sportklassen. Planen för loppet var att köra mitt eget race, att inte göra som jag brukar och gå med i de snabbare grupperna för att sen vara tvungen att släppa på grund av att jag inte orkar hålla i. I backen upp till Mysk där vi vek av in i skogen så blev det en extra runda på ett riktigt surt motionsspår för att sen ta klättringen upp mot Vivallen. Mycket härliga singletracks och snabba utförslöpor, lerigt men inget som man märkte av. I bruksvallarna stod Sanna med en ny flaska, körde loppet utan camelback. Tog en mugg vatten på langningsstationerna och hade sportdryck i flaskorna, funkade grymt bra. Efter Bruksvallarna var det dags för klättringen upp till Mittådalen, den är inte att leka med. 4 km rätt upp känns det som. Gick aldrig på rött utan låg precis under tröskeln hela tiden, visade sig att det var en bra taktik för när vi väl kom upp så hade jag rätt bra tryck i benen så på stigarna och kunde dra på. Men vid sista backen upp från Mittådalen gick det tungt, riktigt tungt, men visste att efter gruvorna så var det ner ner ner som gällde. Det var bara hålla hårt i styret och åka med så gott det gick, lerigt, spårig och blöthål. Sen var det bara lite sista biten in till mål och där var det bara att mjölka ur det sista innan mål. Rullade in på tiden 2:42:58, mycket nöjd med det!
På kvällen var vi ett gäng som gick på afterbiken och tog ett par kalla produkter och hade riktigt trevligt.
Nu ser jag redan fram emot Fjällturen 2017!
I dag har jag varit ute och kört igenom benen lite, kändes helt ok.
Trampa trampa, överlev överlev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar