onsdag 13 juli 2016

Genomkörare som regnar bort?

I skrivande stund så borde jag sitta helt ombytt och vara klar för att ge mig i väg till mötesplatsen för dagens genomkörare av banan på Lördag. Men det ända som är klart är cykeln, ass saver och mudguard monterat men jag känner mig gjord av socker i dag faktiskt. Brukar inte vara den som bangar när det regnar men tanken att köra nästan 6 i mil och avverka ca 1000 höjdmeter och bli genomblöt redan efter 5-6 km får mig att kasta in handduken.
Så skrev jag i morse och så blev det INTE! Fyllde upp camelbacken med vatten och flaskan med sportdryck och sen på med kläderna och upp på cykeln. Vi blev 3 stycken som rullade ut från ett regnigt Funäsdalen. För i år så har dem tagit bort rundan runt skön som man tidigare åkt efter start, helt rätt beslut kan jag tycka. Banan i sig inför Lördagen är blöt, riktigt blöt och det är lerigt och mindre vårfloder men inget som stör, det var grymt roligt. Som vanligt så är det ett par rejäla stigningar som suger i benen. Nu är det bara hoppas på att det blir uppehåll fram till på Lördag så blir det nog en snabb och fin bana.
När jag kom hem så var bastun påslagen så det var bara ta en dusch och en kliva in i en 70 gradig bastu, det var inte helt fel då jag var lite kall. Nu sitter jag och dricker en kopp kaffe efter en sen lunch och kikar på Touren med benen i högläge.
I morgon blir det ett lätt pass, guidning med Anders Blomquist och Magnus Rydhult och på Fredag blir det vila med stora bokstäver.
 Vackert!
Från dagens genomkörare. Foto: Jörgen Andersson Bollnäs CK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar