fredag 8 juli 2016

Fjällturen, regn och däckval

Nästa helg är det fjällturen, mitt stora mål i år. Hade förhoppningar på att det skulle bli finväder i år med tanke på hur det såg ut i fjol. Men vädergudarna kan ju fara någon annanstans! Regn bekommer mig inte, kan tycka att det är rätt skönt att vara ute då så länge man inte blir kall. Men banan kommer bli riktigt hal och fin om prognosen ser ut som den gör nu. Så köpte mig ett Fast Track 2.2 för att ha i fram i stället för 2.0 som jag har i dag, skönt med lite bättre fäste när det går utför och är blött/lerigt. Återstår vad det blir för däcktryck, har en vecka på mig att testa fram det då vi åker upp redan på Söndag morgon. Ska bli riktigt skönt med en massa fjällcykling och semester med familjen, kan inte bli bättre.
I morgon blir det ett 4 timmars distans på morgonen och sen blir det tvätt och genomgång av cykeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar