lördag 2 juli 2016

Distanspass och veckosummering

Drog till med ett distanspass i går(Fredagsfys före Fredagsmys), vi var bjudna på middag hos Sannas mor och far så jag tog cykeln ut. Hade bra tryck i benen så jag tänkte att nu ska dom få smaka. Tog sikte på Jacksonville(en jaktstuga uppe vid råhällan), bra med höjdmeter upp dit för att vara häromkring. Det var bara att mata på och gick hur bra som helst, åkte och smålog lite faktiskt. Passet slutade på 61,43 km, 02:12:10 och ett snitt på 27,9 km/h.

I morse var det distans, igen :-). Samling uppe i Sätra kl 08 men jag och Nilsen drog ut strax efter 07 och körde en runda innan vi mötte upp dem andra.
Det var regn i luften men det var bara att klä sig bra och bita ihop. Vi blev 6 pers som drog iväg. Jag la mig först i gruppen med Erik(grym kille som gjort en imponerande resa). Matade på ganska friskt från start och efter ett tag blev det en lucka i gruppen men vi väntade in sen var vi tillsammans igen.
Alla hjälpte till och drog och i backarna så blev det lite tävling, Lok Fredrik var med och där har man inte en suck att hänga med, en liten kanske.
Efter ca 4 mil delade vi på oss då jag, Nilsen och Fredrik behövde vara hemma lite tidigare. När vi kom ut på Ockelbovägen och kört ett par km så smällde Fredriks backdäck, en reva på 2-3 dm, aldrig varit med om något liknande. Det var bara ringa supporten för honom, frun skulle hämta så då for jag och Nilsen iväg, i ett lite lugnare tempo för det hade gått duktigt fort till smällen. På slutet när det var ca 1 mil kvar hem så var benen som sirap, men varför gnälla när man kan ta i och göra dom stumma. Väl hemma så hade Sanna bakat pizzabullar så en åkte i direkt efter duschen, smakade gudomligt. Siffrorna, 84,25 km, 03:10;41 och snittet blev 26,5.

Sammanlagt så blev det 5 träningspass, 302,19 km och en träningstid på 11:37:01 enligt Polar. Grymt nöjd över det kan jag säga.
I morgon ska det vilas och bara umgås med min grymma familj som gör det möjligt att jag kan lägga ner så mycket tid på cyklingen, älskar er!
Från gårdagen. Stöter på en del roliga saker uppe på skogen, jägarhumorn är bra rolig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar